16 april 2010 Update 10 Stichting VSA
publicatiedatum 17 Apr 2010
Beste ouders,

Uitgeloot in de 2e ronde

De problemen bij de toegang tot het voortgezet onderwijs in Amsterdam hebben een nieuw dieptepunt bereikt. In elk geval op drie scholen worden kinderen voor de 2e keer uitgeloot. Het kan kinderen overkomen dat nu zomaar tien scholen voor hen gesloten blijven. De derde ronde kent geen regels en stelt dus hoge eisen aan het lobby- en onderhandelingsvermogen van ouders en basisscholen.

Er is vandaag geloot op het Cygnus en op het Vossius. Het Nicolaas Lyceum loot op 20 april, het Hervormd Lyceum Zuid denkt er nog even over na.

VSA wil uitgelote kinderen en hun ouders graag alle sterkte wensen en waar mogelijk ook steunen. In elk geval gaan we de komende tijd samen met gemeente en de schoolbesturen kijken hoe deze ongelooflijke taferelen zich niet volgend jaar weer gaan herhalen.

Geschillencommissie Kernprocedure

Wellicht niet bij iedereen bekend: de kernprocedure heeft een geschillencommissie. Als u het idee heeft dat een school zich niet aan de kernprocedure houdt en/of uw belangen onevenredig zijn geschaad door toepassing van de kernprocedure dan kunt u zich wenden tot:

Geschillencommissie Kernprocedure Amsterdam
p/a Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling
1000 BV Amsterdam

Telefoon:  020 251 81 51
kernprocedure@dmo.amsterdam.nl

Forum VSA
Deel uw ervaringen op ons
forum <http://www.stichtingvsa.nl/guestbook.php>  en lees de ervaringen van andere ouders.

Steun VSA

Help mee onze aantallen te vergroten, zodat Amsterdamse kinderen net  zulke kansen krijgen als kinderen buiten Amsterdam:

-    stuur deze update door aan andere ouders die op de lotingsuitslag wachten, vraag hun zich aan te melden;

-    stuur deze update door aan ouders van kinderen in groep 7 of lager, die de komende jaren met deze materie te maken krijgen;

-    doneer <http://www.stichtingvsa.nl/doneren.php>   voor de bodemprocedure die we voorbereiden om de kansen voor Amsterdamse kinderen gelijk te trekken;