10 maart 2011, VSA update Nr. 22.
publicatiedatum 10 Mar 2011
Meer lotingen

Minimaal  vijf scholen gaan in elk geval 140 kinderen uitloten. De actuele stand vindt u op onze website knop rechtsboven.

VMBO-HAVO Spinoza: 5% kans!
  Op  het Spinoza Lyceum doet zich bij VMBO-HAVO de  wonderlijke situatie voor dat meer dan 40 kinderen gaan loten voor nog 2 open  plekken de andere 25 worden bezet door voorrangskinderen.

Mag  je een kind laten meeloten met een lotingskans van 5%? Of nul procent als zich  nog twee Daltonvoorrangskinderen melden?

Wij  vinden dat dit echt niet kan. Wij roepen Spinoza op om actie te ondernemen. We  hebben OSVO en Spinoza intussen gealarmeerd.

Gesprek met de schoolbesturen
  VSA  sprak afgelopen dinsdag met de belangenvereniging  van schoolbestuurders, OSVO. De schoolleiders hoorden  ons welwillend aan, maar blijven op het standpunt dat er voldoende onderwijsaanbod  is. Overigens denkt OSVO dat voorrangsregelingen buiten Amsterdam onwettig  zijn; OSVO hoopt op een ouder die een proces aanspant. Verslag volgt.

Volg VSA op Twitter
Scholen  en gemeente hebben druk van ouders en kinderen om te weten wat wij echt belangrijk  vinden. Help dus mee, sluit u aan bij de almaar groeiende  groep ouders die willen dat er ook voor hun kind een goede school is. En deel uw ervaringen op ons forum of op Twitter.

Hartelijke groet, Stichting  Vrije Schoolkeuze Amsterdam