1 april 2011, VSA update Nr. 27
publicatiedatum 01 Apr 2011
VSA eist uitbreiding vr de  loting
VSA  heeft de scholen die loten gevraagd hun lotingen uit te stellen en eerst op  zoek te gaan naar meer capaciteit.

Het VSA-persbericht stelt: “Doel is meer kinderen  in de eerste ronde op hun school van voorkeur te kunnen plaatsen, waardoor  minder kinderen worden uitgeloot.”

Als  de scholen voor maandag 10:00u niet positief hebben gereageerd, gaat VSA  opnieuw naar de rechter.

Lees hier n van de aanzeggingen zoals die is verstuurd naar alle scholen die loten.

Steun van basisscholen
  De  verzamelde basisscholen vragen vandaag in Het Parool (blz. 15 link volgt via twitter) precies hetzelfde:  scholen stel de loting uit, zorg eerst dat er voldoende aanbod is.

OSVO erkent: “er is te weinig  plek…”
  Directe  aanleiding voor de actie van basisscholen en VSA is dat de vereniging van  scholen voor voortgezet onderwijs (OSVO) deze week ineens tot de conclusie kwam  dat er toch te weinig plek is. De vereniging vraagt haar leden om eens te  kijken of ze nog plaatsen  bij kunnen  maken. De tellingen van OSVO duren zeker nog een week.

Wij  van VSA vinden het ondenkbaar dat er geloot gaat worden nog voordat de  capaciteit op orde is.

Volg VSA op Twitter
Scholen  en gemeente hebben druk van ouders en kinderen om te weten wat wij echt belangrijk  vinden. Help dus mee, sluit u aan bij de almaar groeiende  groep ouders die willen dat er ook voor hun kind een goede school is. Deel uw ervaringen op ons forum en volg ons op Twitter.