25 april 2010 Update 12 Stichting VSA
publicatiedatum 25 Apr 2010
3e  Ronde

Komende week kunnen de kinderen die al 2 keer zijn  uitgeloot zich inschrijven in de 3e Ronde. Klik "hier" voor het  overzicht van alle beschikbare plaatsen (samengesteld door de gemeente)  inclusief de oordelen van de inspectie.

Voor verschillende schoolniveaus is er een absoluut  tekort aan plaatsen op scholen met een voldoende beoordeling van de Onderwijsinspectie.  Ouders dreigen gedwongen te worden hun kind in te schrijven op een school met  een onvoldoende. Zowel voor ouders als voor Stichting VSA is dit  onacceptabel.

Inspectie oordelen kunt u zelf ook vinden. Ga dan naar http://www.onderwijsinspectie.nl/  , onder ‘zoek scholen’ klikt u op voortgezet onderwijs en type een plaatsnaam  in, bijvoorbeeld Alkmaar, klik op ‘start zoeken’. Scroll in de zoekresultaten  een stukje naar beneden en klik op ‘> alle vo-scholen’. U krijgt nu één  tabel met de inspectie oordelen van alle vo-scholen in Nederland. Scroll naar  de school van u interesse.
Als u in deze tabel op de schoolnaam klikt, krijgt  u meer inspectie-informatie. Echt de moeite waard!

Nog  steeds geen plaats
Ouders waarvan de kinderen nu 2 keer zijn uitgeloot,  organiseren zich met steun van Stichting VSA om gezamenlijk stappen te  ondernemen richting de scholen en de gemeente. Wij adviseren alle ouders die nog  steeds geen plaats hebben voor hun kind, zich aan te melden bij deze groep  ouders. Samen staan we sterker! Stuur een email aan: 2xuitgeloot@gmail.com

Enquête
Om meer inzicht te krijgen in de praktische  gevolgen van de huidige kernprocedure voor ouders en kinderen heeft de  Stichting een enquête opgesteld.

Zou u deze enquête willen invullen? Het is ongeveer  2 minuten werk: "klik hier"

Forum VSA
Deel uw ervaringen op ons  forum, "klik hier",  en  lees de ervaringen van andere ouders.

Steun VSA
Help mee onze aantallen te vergroten, zodat Amsterdamse kinderen net   zulke kansen krijgen als kinderen buiten Amsterdam:

• stuur deze update door aan andere ouders, vraag hun zich  aan te melden;
  • stuur deze update door aan ouders van kinderen in groep 7  of lager, die de komende jaren met deze materie te maken krijgen;
  • < doneer >  voor de bodemprocedure die we voorbereiden om de kansen voor  Amsterdamse kinderen gelijk te trekken.