7 maart 2011, VSA update Nr. 21
publicatiedatum 07 Mar 2011
De eerste lotingen zijn bekend

We  zijn een week onderweg met inschrijven en de eerste lotingen zijn bekend. Het  Spinozalyceum zit op het gymnasium na alle niveaus vol en gaat in elk geval 59  kinderen uitloten.

Hier vindt u een overzicht van  de inschrijvingen tot nu toe zoals wij dat verzamelen op basis van informatie  van de scholen.

Gesprek met de wethouder
  Afgelopen  maandag toonde verantwoordelijk wethouder Asscher zich in gesprek met de VSA uitermate  bezorgd over het gebrek aan beweging bij de scholen. Hij herhaalde zijn in Nieuwsuur geuite voornemen om naar de minister te gaan als de  schoolbestuurders blijven weigeren iets te doen aan de schrijnende situatie van  de massale uitlotingen van Amsterdamse kinderen.

Gesprek met OSVO
  Dinsdag  8 maart praat VSA met OSVO de belangenvereniging van Amsterdamse  schoolbestuurders. Nu blijkt dat kinderen buiten Amsterdam nog steeds allemaal  voorrang krijgen op eens school in hun omgeving zijn we benieuwd welke stappen  OSVO gaat nemen. De kernprocedure (par 2.7  op blz. 12) bevat immers een  dreigende aankondiging van stappen en dat is tegelijk een belofte aan  Amsterdamse kinderen…

Meer druk
  Scholen  en gemeente hebben druk van ouders en kinderen om te weten wat wij echt belangrijk  vinden. Help dus mee, sluit u aan bij de almaar groeiende  groep ouders die willen dat er ook voor hun kind een goede school is. En deel uw  ervaringen met ouders die hetzelfde  meemaken als u.